Niva in Herbstsonne (Niva in the autumnsun)

ihr habt Bilder oder Videos von eurem Niva? immer her damit...

Moderator: christian@nivatechnik.de

powdersnow

Niva in Herbstsonne (Niva in the autumnsun)

Beitrag von powdersnow »

Grüß Euch!
Hello!

Unlängst in Oberösterreich bei Windischgarsten mit ein wenig Herbstschnee, im Hintergrund der Gr. Phyrgas (2244m), hab leider nur ein Foto vom Ausflug.
Last time i ´ve been to Windischgarsten in Upperaustria, in the background the big Phyrgas (2244m). Sorry, i have no more photos from this trip.

Bild

Ende November gab es einen sonnigen Nachmittag im Wienerwald, da machte ich unweit von zu Hause ein paar Fotos.
We had one sunny afternoon here in the Viennawoods end of november. I used it for taking some pictures near by my home.

Bild

Als ich stoppte rannten sofort alle Schafe zum Auto, keine Ahnung warum. Die Schafe sind fast das ganze Jahr herausen, je nach Schneelage halt.
This sheeps are not surrounded by an fence, but they stay on their maedow. The moment i stoped my car all the shepps started running to the car, i have no idea why. The sheeps are nearly the hole year outside, only when snow is too high they stay indoor.

Bild

Kurz geschaut dann gingen sie schon wieder weiter.
After a moment of watching they started walking again.

Bild

Bild

Bild

Natürlich war auch wiederauf dem Lagerplatz in der Nähe, übrigens die einzigen zwei "legalen" Fahrrmöglichkeiten hier weit und breit.
As usual i also drove to the buildingmaterial storage place of the highway. This to places are the only "legal" in this region.

Bild

hoffentlich sind bald Schneefotos möglich!
i hope snow is coming soon!

schöne Grüße
best regards
jakob
Niva 1600 2121-1 Bj.86, R.I.P. / Kalina 1400 1117 Bj. 11, ca.185tkm / Wachsam sein tut weh ohne Tatendrang
Romi2121

Re: Niva in Herbstsonne (Niva in the autumnsun)

Beitrag von Romi2121 »

Nice pictures!!! And whuy you dont goo higher? A wether was nice, and well be wery nice panoramas pictures.
powdersnow

Beitrag von powdersnow »

Behind the car you can see a sign- driving forbidden. When i drive here in an not allowed area i will loose my driving license and have to pay a lot of money, at least 500€. To much risk for me. Sometimes i drive late at night in the Viennawoods, only when the weather is so bad that one else will be in the forest...so i never can make photos...
Niva 1600 2121-1 Bj.86, R.I.P. / Kalina 1400 1117 Bj. 11, ca.185tkm / Wachsam sein tut weh ohne Tatendrang
Romi2121

Beitrag von Romi2121 »

!!!! Its wery intresting. Hear, you can drive vear you vant. Posibble go vith car in to the national parks!!!And if somebody stopd you, you just pay 15-20 Euro (or give a bottle of Vodka), and can continiu your way. Its tru.
powdersnow

Beitrag von powdersnow »

I believe you and envy you a lot! In Austria you will get arrested getting catched driving car offroad more than two times. Also bicycling is mostly forbidden, only on some ways its allowed. Never you can go with bike thru the forest or a maedow. I can loose my driving license by riding bike offroad, and it can cost up to 10000€. A friend of mine had to pay nearly 10000€ after riding his bike on a forest path, he did´nt destroy anything or hit someone or something, he was only driving his bike in the beautyful nature. I wont even think about driving in a national park... We are the state of contolling and rules. We have rules for dogs, where they have to shit, we have rules about non smoking in restaurantes and much to many more completely crazy and unnecessary rules. I often ride my bike illegal, sometimes my car but always with the danger of high penalties and this is not fine.
You can be proud of living in a state with less law and order.
Romi2121

Beitrag von Romi2121 »

Im now, my sister live in Nurnberg, and tell me thiss. But thiss situation, which you tell, have other side: the ecology well be in exelent condition. In my situation, a nature slowly kiled...(((. And im wery bellive, the wery farst in ukraine well be same situation.
tiny

Beitrag von tiny »

by the way
in ukraine is a large areal of nature protection.... chornobl
the nature there will take back wahts her
the disaster of chornobl was a great chance for the nature and safety for al long time

nun aber mal bitte wieder auf deutsch!

ilegales fahren halte ich für den falschen weg sich auszutoben solange es offroadpark oder andere legale möglichkeiten gibt
Romi2121

Beitrag von Romi2121 »

In momend, Chernobil is wery intresting for tourism. Some tourism companies organised tours to Chornobil. If you wisit a Chernobyl, you emidetly return in Soivet Union times, heared thiss atmosfera... Its wery intresting. But and danger for heals...
tiny

Beitrag von tiny »

for me its interesting to se the reactor n the near outside areal, not pripjat n else...
but there is no coming in.
Romi2121

Beitrag von Romi2121 »

In Ukraine whith money, you can see not only reaktor))
powdersnow

Beitrag von powdersnow »

Hallo Tiny!

Bin Deiner Meinung, illegales Fahren ist nicht gut. Bin selbst ein großer Naturliebhaber und möchte keinenfalls mit meinen Fahrten etwas zerstören, die ausgestossenen Treibhausgase reichen eh schon. Jedoch wohne ich in einer sehr dicht bewaldeten Gemeinde, ausschliesslich Nutzwald. Die Schlägerungsarbeiten werden stets mit schwerem Gerät durchgeführt und hinterlassen tiefe Hohlwege welche erst im nächsten Frühjahr wieder zu wachsen. Auf solchen Wegen fahre ich ab und zu, niemals im Wald oder auf Wiesen. Das ist natürlich auch strengstens verboten jedoch mache ich nicht mehr kaputt als eh schon ist und die Rehe die ich wecke werden es mir hoffentlich verzeihen. .,,.
Ausserdem versuche ich mit den pachtenden Bauern zu sprechen um Winter ab und zu ein wenig auf Ihrem Grund fahren zu dürfen. Ist der Boden erst mal hart gefroren gibt es ja kaum Flurschaden.
Was ich jedoch in keinster Weise befürworten kann ist das allgemeine Radfahrverbot in Österreich. Ich fahre seit meinem 12 Lebensjahr Mountainbike, und das gezwungener Masen zu 95% illegal. Hatte schon unzählige Gespräche mit aufgebrachten Jagdaufsehern, Förstern, Bauern, usw. jedoch konnte ich noch jede Strafe abwenden. Bin stets bemüht höflich zu bleiben, trotz oft sehr fragwürdigen Ausbremsmannövern und Argumentationen, und dies trägt zum Glück Früchte.

schöne Grüße Jakob
powdersnow

Beitrag von powdersnow »

Ein Jahr ist schon wieder vergangen, es gibt neue Nivafotos in der Herbstsonne!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Der neue originale Auspuff hielt nicht lang, ist inzwischen gekürzt und etwas versetzt.

Bild

Bild

Bodenfreiheit mit Stollenreifen.

Bild

Bild

Querstabilsatoraufnahme an der Achse nach oben und etwas nach hinen versetzt.

Bild

Bild

Bild

schöne Grüße Jakob
bierkutscher

Beitrag von bierkutscher »

Was hat denn der saure Regen mit dem schönen weißen Niva angestellt?
Lada des Teufels aus Montagsbau!
Lada 4x4 Baujahr 2009 zugelassen 2/2010 von Lada Deutschland

http://www.ketten-schaerfen.de
Sagisdorfer

Beitrag von Sagisdorfer »

Einige schöne Fotos für einen Kalender...
Romi2121

Beitrag von Romi2121 »

Nice pictures! And clirence is too wery nice .,.
My is rear 25, front 30 cm _..,
Antworten